niedziela, 10 sierpnia 2014

Pierwsze zdjęcia pomników ... Bielsko - Biała

Wracając ze szkolenia z Ustronia, postanowiłam przejechać przez Bielsko - Białą i odnaleźć pomniki Dzieci Nienarodzonych. I tak pierwszy z nich znajdował się na:

Cmentarzu Komunalnym przy ulicy Karpackiej



W grobie nienarodzonych składane są prochy tych dzieci, których ciała po poronieniu rodzice nie odebrali i nie pochowali we własnym zakresie. Pomysłodawcą był ówczesny radny Józef Heczko.

Drugim pomnikiem w Bielsku - Białej jest Pomnik Dzieci Nienarodzonych znajdujący się na:


Cmentarzu Parafialnym Parafii Św.Jana Chrziciela.




Granitowy prostopadłościan z mosiężną różyczką i aniołem w locie kryje kilka urn z doczesnymi szczątkami dzieci, które zmarły, nim się narodziły.
Inicjatorem budowy grobu dzieci nienarodzonych jest miejscowy proboszcz ks. kan. Tadeusz Nowok. Grobowiec wzniesiono na tyłach kaplicy cmentarnej, obok krzyża. W tym miejscu zatrzymuje się także na chwilę modlitwy tradycyjna procesja, odprawiana po południu w uroczystość Wszystkich Świętych.

Jakie jednak było moje zdziwienie, kiedy zapytałam jedną z Pań sprzedających znicze przy tym cmentarzu o miejsce gdzie znajduje się ten pomniczek, kiedy ona odpowiedział mi "niema tutaj niczego takiego"... a twierdziła, że zna ten cmentarz jak własną kieszeń . . .


Podobno w Bielsku - Białej na cmentarzu parafii św. Stanisława Biskupa i Męczennika w Starym Bielsku znajduje się symboliczny grób dzieci nienarodzonych. Jest to pomnik, z aniołem, który chusteczką ociera łzy, tonie w kwiatach i zniczach....może niebawem dorzucę i jego zdjęcie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli nie wiesz co czuje rodzic po stracie...nie komentuj ...